Hem parlat en articles d'aquest bloc d'aguns usos de Facebook en el camp de l'educació, tant d'investigadors que han centrat la seva atenció en aquesta xarxa, com de professors que l'han usat per desenvolupar les seves assignatures de manera general.
Ara bé, no és necessari usar aquesta xarxa com a suport general a la docència durant tot un curs, també podem optar per realitzar activitats concretes.
Una ullada a Internet ens permet observar els
tipus d’experiències que fan o proposen els docents amb Facebook
A continuació us proposem algunes activitats
i temes a tractar que permet aquesta xarxa:
- Taller d’escriptura
- Pluja d'idees
- Creació d’històries conjuntes
- Fotografies per desenvolupar una història
- Vídeos i fotos elaborats pels alumnes plasmant els conceptes estudiats
- Comentaris de fotos i vídeos
- Grups de discussió
- Creació individual o col·lectiva d'una pàgina per a un tema, un personatge
- Estudi de cas a partir d’informació en suports diferents
- Seguiment d’un tema o personatge d’interès a través d’un grup o d'una pàgina
- Ús de l'àudio per a l'estudi d'idiomes
- Fotografies com a vocabulari de llengua
- Converses per xat com a pràtica de llengua
- Compartir recursos
- Informació sobre l’assignatura, tauler d’anuncis
- Creació d'esdeveniments
- Comunicació entre alumnes
- Comunicació amb el professor
- Servei de notícies a través de l’estat (resum i concisió, titulars...)
- Sessions amb professors d’altres llocs, professors visitants
- Projectes entre distints centres o assignatures
- Tutorització general
- Enquestes per explorar els interessos dels alumnes
- Resolució de problemes en temps real sense presencialitat
- Divulgació d'aspectes tractats a classe o treballs d’alumnes
- Coavaluació
- Report d'avenços de diferents grups de treball
- Alfabetització digital
- Reflexions postclasse
- Debat sobre la identitat digital
Fonts: