Per Internet circulen moltes experiències concretes de professors que ens conten què fan amb Twitter, i n'hi ha de ben curioses i imaginatives, com, per exemple, una que fa referència a l'empatia i l'estudi
literari. Es tracta que, quan els alumnes llegeixin un llibre, creïn un compte de Twitter d’un dels
personatges, o del principal, i que vagin fent-hi tweets a mesura que llegeixin el
llibre com si fossin el protagonista. També podem escriure a Twitter problemes, enigmes matemàtics, i esperar que els alumnes publiquin la solució. I, fins i tot, s'hi poden dur a terme debats sobre algun tema concret, mitjançant l'ús de hashtags.
Com a recomanació general us podríem aconsellar fer ús de les llistes d'usuaris, a fi d'agrupar-los per assignatures, per grups, etc. I, també, teniu en compte que cal ser concís (per tal com només tenim 140 caràcter per escriure-hi) i entrar-hi sovint per no perdre el fil de l'activitat.
http://img3.etsystatic.com/il_fullxfull.267168611.jpg |
Per a més informació, consultau el document que apareix al final del post, i també les fonts següents, en les quals ens hem basat.
I vosaltres, com feu servir Twitter a l'aula?
Usos Twitter