Grup d’investigació de xarxes socials: projecte centrat en l’estudi de l’ús de xarxes socials per a l’educació superior. Aquest estudi gira entorn de dos objectius: identificar, estudiar i conèixer l’aplicació de les xarxes socials més adients per a la comunicació entre professors i alumnes dins la seva dinàmica de classe; i l’estudi, la identificació i l’aplicació de xarxes socials que ajudin els docents dins la seva pràctica d’investigació.
3 de novembre de 2011

El "Proyecto Facebook" o una experiència d'educació participativa

Ja hem comentat en aquest bloc algunes experiències en el camp de l'educació centrades en Facebook, algunes de les quals no només l'usen com a suport, sinó que pretenen un estudi i una reflexió sobre aquesta xarxa i les seves possibilitats educatives en l'entorn social actual. 


Aquest és el cas del Proyecto Facebook.

Durant l’any 2009, des de la Cátedra de Procesamiento de Datos de la Facultad de Ciencias Sociales de la Universidad de Buenos Aires, i sota la direcció del professor Alejandro Gustavo Piscitelli,  es va dur a termen un projecte basat en la xarxa social Facebook i l'educació, objecte d’estudi i subjecte alhora, que es va anomenar: Proyecto Facebook, els objectius específics del qual es definien com:
  • Treballar a partir de les teories i idees que transmeten el grup de professors que formen part de la càtedra.
  • Crear un entorn d'aprenentatge que aprofiti els valors i les pràctiques dels alumnes.
  • Conèixer a través de la pràctica.
  • Treballar a partir de la pràctica i l'involucrament amb l'objecte d'estudi.
  • Participar en la realització d'un producte col·lectiu.
El fruit d’aquest treball es recull a El proyecto Facebook y la posuniversidad, un llibre en el qual, a partir de la xarxa social Facebook, es reflexiona sobre el fet d’aprendre, d’ensenyar, el paper dels mestres i dels alumnes, quins camins s’obren en el camp de l’educació, de quines eines es disposa, quin paper ocupen les xarxes socials, entre d’altres, en aquests processos... 

A continuació, teniu uns vídeos elaborats per uns (no)alumnesde la càtedra, com els anomena Pisticelli. La idea és usar el format audiovisual per crear un relat que s'allunyi de l'explicació acumulativa i informativa de tipus lineal que pot suposar una presentació PowerPoint o un text.

En un primer cas, se'ns mostra com es configura la identitat a Facebook. 

En un segon cas, se'ns ofereix una reflexió sobre l'educació formal, en la qual s'intercalen petits fragments d'entrevistes a Ken Robinson i Henry Jenkins.

Hola! Subscriviu-vos al nostre feed RSS feed i rebeu les nostres actualitzacions per email, o seguiu-nos a Twitter.
Nom: Email:

1 comentaris:

Galiana1 ha dit... at 9 de novembre de 2011 a les 13:02

Mr. Facebook deu estar sorprès de tot l'enrenou que genera la seva criatura! Es veu que el futur de l'educació va, en algun sentit, almenys, per aquí.

Publica un comentari a l'entrada