Grup d’investigació de xarxes socials: projecte centrat en l’estudi de l’ús de xarxes socials per a l’educació superior. Aquest estudi gira entorn de dos objectius: identificar, estudiar i conèixer l’aplicació de les xarxes socials més adients per a la comunicació entre professors i alumnes dins la seva dinàmica de classe; i l’estudi, la identificació i l’aplicació de xarxes socials que ajudin els docents dins la seva pràctica d’investigació.
8 de novembre de 2011

Una experiència educativa amb Twitter

En relació amb Twitter, destacam el cas d’Enrique Legaspi, professor d’història a una escola pública de Los Angeles, que obliga els alumnes a emprar dispositius de comunicació (telèfons, ordinadors de la classe, etc.) per seguir el desenvolupament del temari via Twitter.

 

Així evita que als debats a classe sempre hi participin els mateixos alumnes, i obre el debat a tothom, inclosos els més tímids o aquells als quals els costa més participar-hi (en aquest cas concret, estudiants d’altres països o de més baixa classe social). No li ha costat gaire encoratjar-los a fer feina així, atès que els joves estan molt acostumats a utilitzar el mòbil, i els que no coneixien el funcionament de Twitter el varen aprendre en una sessió de classe. Fins i tot algun alumne objecte de burla per part dels seus companys va passar a ser vist com un més arran de la seva participació a Twitter durant la classe. Informació extreta de: <http://edition.cnn.com/2011/TECH/social.media/06/08/twitter.school/index.html>

Hola! Subscriviu-vos al nostre feed RSS feed i rebeu les nostres actualitzacions per email, o seguiu-nos a Twitter.
Nom: Email:

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada